dimarts, 26 de juliol del 2016

El maasai Martí guanya la nocturna de Vilajuïga i estableix nou rècord.

El Grup excursionista Capgirem Vilajuïga va organitzar el passat dissabte 23, la 5ª edició de la Nocturna Trailrunning. Un circuït de 8,3 km i 270 m de desnivell positiu que, aprofitant la tímida llum de la lluna, recorria els camins que s’endinsen al Parc Natural del Cap de Creus. Vilajuïga, aquesta petita població de l’Alt Empordà interior acollia a 205 nocturns i nocturnes que aprofitaren la frescor de la nit per col·locar-se el frontal i a les 22h endinsar-se per corriols i pistes. Entre ells el maasai Martí i la maasai Bruna. Només començar una forta pujada deixava els corredors ben extenuats i en Martí ja es col·locava davant marcant un ritme que només va seguir, en els primers compassos, l’atleta de Roses Héctor Pérez. A l’equador del recorregut el maasai ja havia agafat una distància considerable i el seu objectiu passava a ser el de baixar el rècord (34’ 56’’) aconseguit en l’edició anterior per Sofin Elminoum. Intentant no tenir cap torcedura al turmell degut a la poca llum del frontal , en Martí arribava sol a meta amb 33’53’’ baixant més d’un minut el temps de Elminoum i traient 4 minuts als seus perseguidors. Una mica més tard la maasai Bruna donava la sorpresa i entrava segona amb un temps de 47’ 42’’. Els atletes i caminadors van poder gaudir d’un pica-pica sota les estrelles amb servei de barra i concert a càrrec del grup de rock&roll gironí Fun Covers, amb temes d’Adelle o Amy Winehouse. Des dels Montseny Maasais volem felicitar al Grup Excursionista Capgirem Vilajuïga per organitzar curses tant boniques, i us animem a participar al campionat de Cronoescalades del Cap de Creus que té lloc en diverses localitats limítrofes amb l'estimat Cap de Creus i organitzades per entitats excursionistes sense ànim de lucre.