dilluns, 5 de maig del 2014

Els Maasais amb la Trail Marathon Cap de Creus

Aquest ha estat un cap de setmana de Marató per als Maasais. Una cita esperada al calendari ja que en poques ocasions s’ajunta una participació tant gran de Maasais en una marató! En total van ser 10 Maasais que van participar-hi: Martí, Quico, Arnau, Oriol, Bernat, Carles, Barquero, Kevin, Francesc i en Jonathan que va aprofitar per fer el trail el dia abans.

Alguns Maasais, aprofitant el pont, ja s’havien desplaçat a Roses... on de seguida van poder veure bufar la forta Tramuntana. Els demés Maasais que encara s’hi havien de desplaçar, estaven atents als comentaris ja que córrer amb tanta tramuntana significava un plus d’esforç que tothom volia estalviar-se. En Jonathan, que va córrer el trail de 24km dissabte, va poder notar l’efecte de les ràfegues de vent en cursa. Tot i això va fer una cursa plàcida acusant una mica el cansament per haver fet la Trailwalker just la setmana abans. A pesar de tot va quedar molt ben posicionat!

La resta de Maasais competien a l’endemà en la modalitat de marató. Una marató amb un desnivell positiu de 2.200m. Així doncs, tan sols quedava veure l’impacte que tindria la Tramuntana en cursa. Diumenge, però, es va llevar calmat. El vent havia afluixat molt i tot pronosticava que aquest no seria el cavall de batalla... cosa que tots agraïen a la sortida.

Donada la sortida tots els Maasais van començar a agafar les seves posicions a la cursa. La primera pujada s’esperava forta ja que es guanyaven més de 600m en poc més de 2km, però aquesta dura rampa de seguida va ser coronada per tots els Maasais.

Al monestir de St. Pere de Rodes esperava la comitiva de seguiment Maasai per donar ànims a tothom. Les cares dels Maasais reflectien l’alegria de rebre un seguiment en cursa i els donava molts ànims per seguir apretant i guanyant posicions.

El següent seguiment es va fer a Cadaqués. Abans, però, els Maasais en cursa havien passat pel Port de la Selva per enfilar-se de nou, baixar a una cala i tornar a enfilar fort a munt fins baixar a Cadaqués. La comitiva de seguiment ajudava als Maasais als avituallaments i tothom ho agraïa.

Sortint de Cadaqués de nou tocava pujar fort i la següent trobada ja seria a Cala Montjoi, vora el km 30, on s’hi arribava a través d’un camí de ronda serpentejant. Els km ja pesaven, a uns més que d’altres, i de nou tocava agafar un sender per enfilar el darrer port abans d’enfilar la baixada fins l’arribada.

Tots els maasais van fer una grandíssima cursa i n’hi va haver dos que la van brodar. En Francesc i l’Arnau van entrar dins del Top 35. Unes posicions molt meritòries atès el gran nivell que presentava aquesta edició. L’ordre d’arribada Maasai va ser la següent: Francesc, Arnau, Barquero, Oriol, Carles, Bernat i Kevin. En Martí havia decidit retirar-se a Cala Jòncols degut a síntomes de sobreentrenament... doncs no oblidem que just feia 2 setmanes havia quedat 3r en una prova de 60km. Per la seva part, en Quico decidia retirar-se a Cadaqués degut a problemes estomacals.

En acabar la cursa, els Maasais van poder destacar la duresa de la prova per dos principals motius: la calor que es va patir durant ¾ parts del recorregut així com els 225m de desnivell positiu de més que va tenir la cursa, doncs al final va resultar tenir 2.425m positius per comptes dels 2.200m que anunciaven. A pesar d’això, grandíssima cursa, grandíssima organització, magnífic recorregut i excel·lents resultats!

Enhorabona a tots els Maasais que van participar en la cursa i enhorabona al nombrós grup de de seguiment i assistència!!

1 comentari:

Participa en el bloc i afegeix els teus comentaris: